Nox
Mixed Reality
経済産業省 デジタル等クリエイター人材創出事業採択プログラム
Mixed Reality
経済産業省 デジタル等クリエイター人材創出事業採択プログラム
タイトルの「Nox」はラテン語で「夜」の意。Noxの物語は、夜、自室でスマートフォンを触る「私」から始まる。
本プロジェクトでは、MR(複合現実)技術を用いて、目の前の現実世界で展開されるストーリーを、インタラクティブで臨場感のある体験として提供するという新しい表現に挑戦する。MRヘッドマウントディスプレイで観賞することにより、体験者のこころと身体に染み込んで忘れられない作品を制作する。
The title “Nox” means “night” in Latin. The story of “Nox” begins with “me” touching my smartphone in my room at night.
This project will use MR technology to create an interactive and realistic experience of the story that unfolds in the real world in front of our eyes, creating an unforgettable work of art that will be absorbed into the mind and body of the viewer when viewed on a HMD. We will create an unforgettable work of MR Movie.
XR技術により映画は空間を得た。今日まさに現実と仮想の境が取り壊されんとしている。
あなたは本作で夜を発見する。
出会う、と言った方が正確かもしれない。
なぜならそれはずっとそこにあったから。
闇は澄み渡りあなたを呑み込む。
海底に泣く苦しみに、あなたは信じて手をかざす。
あなたの眼前の碧い空は、ひいてはゴーグルを外して立ち現れた世界は、真実だろうか?
それは寂寥と悲鳴でできた闇の世界か?
それは海と林檎でできた光の世界か?
右手の傷も、夜も、決して消えることはないけれど――。
With XR technology, cinema has gained space. Today, the boundary between reality and virtuality is about to be torn down.
With this film, you discover the night. Or perhaps it would be more accurate to say that you encounter it, because it has always been there. Because it has always been there.
The darkness clears and engulfs you. You hold up your hand in trust to the suffering crying at the bottom of the sea.
The sky at dawn is blue. The night turns to the west.
My friend was sand ......, but is this sky, is Daybreak true? Is this a world of darkness made of desolation and screams?
Is this a world of light made of sea and apples?
Though the scar on my right hand and the night will never disappear.
Creator
ナカダリオ Rio Nakada
10歳から映像制作を始め,CGモデリング,アニメーション制作に興味が移行,AR(Augmented Reality)開発を始める.他,インタラクティブアート,ジェネレーティブアート制作を行う.MENSA会員.
展示:個展Tactus”Echos in the Flow”(2024.10),文化庁メディア芸術クリエイター育成支援事業成果発表「ENCOUNTERS」(2024.2)
主な受賞歴: 経済産業省デジタル等クリエイター人材創出事業『創風』採択, 文化庁メディア芸術クリエイター育成支援事業創作支援プログラム採択, Apple WWDC22 Swift Student Award Winner.芸術科学会NICOGRAPH2024 デモ展示賞.
I have been making videos since I was 10yo, and my interest in computer graphics hasshifted to AR development, interactive art, and generative art production. JAPAN MENSA.Major awards: “Sofu”, Creative Human Resources Creation Project for Digital Creators, Ministry of Economy, Trade and Industry, Japan; Creative Support Program, Agency for Cultural Affairs, Japan; Apple WWDC22 Swift Student Award Winner.Arts and Sciences Society NICOGRAPH2024 Demo Exhibition Award.
Statement
アートとテクノロジー,リアルとバーチャルの融合についての興味を主軸に,創作活動を行う.
MR技術を駆使し,未来への可能性と希望を見出す萌芽となる作品制作に取り組む.
日々,自身の苦しみ,悲しみ,絶望と向き合い.この世は地獄だと感じる. と同時に,世界は美しいと信じたい.そんな相反する想いを作品に昇華させていく.
My creative activities are centered on my interest in the fusion of art and technology, the real and the virtual. I am engaged in the creation of artworks that are the seeds of possibilities and hope for the future, making full use of MR technology.I face my own suffering, sadness, and despair on a daily basis. I feel that this world is a hell. At the same time, I want to believe that the world is beautiful. I sublimate these conflicting feelings into my works.
Engineer: Taito Otani, Shiro Taguchi, Ken Sonobe
Sound Engineer: Taito Otani
Music: Shouki Takagashi
Management: Yuto Shinozaki, Akihiko Satoda
森 真察人 Mori Masato
台詞, 翻訳担当.
Adviser
協力:TOKYO NODE LAB
支援:経済産業省 令和5年度デジタル等クリエイター人材創出事業(映像・ゲーム等人材創出支援事業)【創風】